JAK TO PROBÍHALO

Do čtvrtého ročníku se přihlásilo 126 účastníků (31 týmů).

Na start dorazilo 28 týmů - 110 závodníků (103 šlapajících + 7 vezoucích se).

Bylo 32 stanovišť, včetně jednoho bonusového. Závodníci se snažili zkompletovat 4 série - potoky (ty byly čtyři, za 5 bonusových bodů), památníky/pomníky (čtyři  za 6 bonusových bodů), kaple/kapličky (pět za 7 bonusových bodů) a hrady/zámky (čtyři za 8 bonusových bodů). Celkem bylo při objetí všech stanovišť možné nasbírat 115 bodů.

Letos jsme dlouho váhali, jestli na západ nebo na východ. Nakonec o oblasti závodu rozhodly netušené okolnosti. Východní hrana byla určena podle rybníku s loďkou, západní hrana podle místa, ve kterém byl umístěn jeden mlíkachtivý kojenec jedné z účastníků :-). A celé jsme to šoupli severně, protože tam jsou krásné silničky, na které jsme vás už dávno chtěli poslat.

Místa jsme tentokrát začali vybírat vcelku pozdě, ovšem o to usilovněji.

Při instalaci kleští nás čekalo několik překvapení. Například v rybníce u krakonošovy zahrádky najednou nebyla voda, ale bagr. V potoce u Hippies Safari po vydatném dešti klesla hladina o 15 cm, takže se koupací stanoviště scvrklo na obyčejný broďák...

Počasí letošního května absolutně vybočovalo z trendu předchozích let. Teplo, sucho. Až hodně teplo, hodně sucho. Člověk by si přál i trochu chladněji a kvůli kytkám déšť. Ale ne zrovna na sobotu... Takže od středy předpověď jako vždy - do čtvrtka tropy, pátek až něděle hnusně, od pondělí tropy. Naštestí se to na poslední chvíli změnilo, pršelo v pátek odpoledne a pak v sobotu bouřilo jen od Okrouhličky jižněji. V Kříži lilo až hodně večer, což fakt nevadilo. Prostě tentokrát nám počasí udělalo nakonec radost.

První závodníci dorazili již lehce po osmé. Byli to matadoři, kteří vědí, že nasnídat se mohou u nás a při tom si naplánují v klidu trasu. Nám to také pomůže - odbavení je plynulejší.

Po registraci a úvodních instrukcích byl v 9:10 závod odstartován a všichni vyrazili poznávat nová zákoutí Vysočiny.

Při úvodních instrukcích jsem zdůraznil, aby závodníci při nejasnostech nebo problémech klidně zavolali. Peťa mne za to následně sprdnul a věděl proč. Celý den nám drnčely mobily a celé dopoledne jsme strávili na trase kontrolou kleští. Ale neva, bylo to fajn, aspoň máme on-line zážitky.

Několik časových milníků:

4:30    budíček
  4:46    věšíme žebřík v Ovčíně, nakládáme všechnu výbavu
  6:03    vezeme lavice, pití a ostatní cajky na hřiště (mokrou trávu posekal včera v noci po dešti Marek)
  6:25    vezeme stany ze školy
  6:43    opravujeme nové stany (chybí pár šroubů)
  8:01    přijíždí první skupina závodníků
  9:06    klidně nám volejte
  9:08    letos jsme opět nezapomněli rozdat kompasy (po závodě se až na jeden zase všechny sešly)
  9:10    start závodu
  9:12    skupina Mezi Poli má prázdné jedno zadní kolo - opravujeme
  9:26    volá první skupina z Okrouhličky, že nemůže najít kleště
  9:48    volají Kolem-Jdoucí, že jedna skupina v zápalu boje hodila kleště u Ločarova kamene do kopřiv a nemohou je najít
  9:52    oprava kola skupiny Mezi Poli se nepovedla - raději jim vyměníme celé kolo :-)
  9:59    vložení náhradních štípaček k Ločarovu kamení
 10:14   volá druhá kupina z Okrouhličky, že nemůže najít kleště
 10:16   volá skupina Mrtví v cíli, že na stanovišti Petrkovský potok nejsou kleště
 10:18   přesměrováváme skupinu PEHAPASÁR od petrkovského zámku, kde hledají lázně a pokračujeme k Petrkovskému potoku, kde kleště normálně visí
 10:38   volá skupina PEHAPASÁR, že nefungují kleště na Žabinci
 10:42   dolujeme papír z těchto kleští (ale jsou nějaké načaté, takže se za chvíli opět ucpou)
 10:54   jedeme pro buřty a ostatní dobroty
 11:26   přemlouváme Stejskalovi, aby otevřeli masnu (zavřeli v 11:00)
 11:45   skupina Lehkošlápci hledá kleště na ostrově a následně volá, že mají ptáka, ale nemůžou najít kleště. Po telefonické konzultaci volají ze břehu na ty v loďce, že musejí zvednout ptáka :-)
 13:56   volá třetí skupina z Okrouhličky, že nemůže najít kleště
 14:58   skupina PEHAPASÁR už půl hodiny hledá Napoleonův památník
 15:18   stejná skupina proklíná pořadatele, v Kříži hřmí
 15:26   volá čtvrtá skupina z Okrouhličky, že nemůže najít kleště
 15:36   skupina PEHAPASÁR našla Napoleona. Místo očekávané mohyly je to jen šutr!
 15:39   zapalujeme oheň, mažeme chleby se sádlem
 20:36   začíná pršet
 21:10   sháníme mezi nalámanými hasiči klíč od hasičárny
 21:29   vyzvedáváme ptáka z ostrova a vesty z pramice

Vítězné skupiny v závodní kategorii Blesci:

První místo: Kolem-jdoucí (úžasných 84 bodů), navštívili 22 stanovišť, zkompletovali všechny prémie kromě potoků.

Druhé místo: Žabičky (úžasných 62 bodů), navštívily 18 stanovišť.

Třetí místo: Divoké vlny (úžasných 57 bodů), navštívily 20 stanovišť.

Konečné výsledky naleznete ZDE

Nejčastěji zkompletovanou sérií byly POTOKY (9 týmů).

Pro statistické fajnšmekry opět uvádíme, že 32 kleští procvaklo dohromady 329 okének kontrolních lístků a že všech 28 skupin posbíralo celkem 1027 bodů (průměrná skupina získala 36,68 bodů).

Počet cvakajících kleští byl ale ve skutečnosti 33 – jedny musely být v průběhu dne nahrazeny náhradními, jelikož nám jeden tým hodil kleště u Ločarova kamene do vysokých kopřiv, přičemž se nenašel žádný odvážlivec, který by přežil jejich hledání až do úspěšného konce.

Nejvíce navštěvované stanoviště bylo č. 28 Zámek Petrkov (všech 28 skupin), nejméně navštěvované stanoviště bylo č. 23 Smírčí kříž pod Veselskem (1 skupina).

Průměrný počet členů ve skupince byl 3,93.

PS: ... jako vždy, poznámka k počasí. Letos jsme zvolili strategii nekoukat se vůbec na servery o počasí. Ale naši blízcí nás negativní předpovědí zásobovali jaksi automaticky. Dopadlo to tak, že jsme den před závodem mlátili v práci hlavami o stůl. Jak se nakonec ukázalo, tak zbytečně :-)